1 aug. 2016

Snart dags…




På onsdag bär det iväg… Jag, Olivia och Bosse drar ner på Quarter-SM, Axvall.

I år beslutade jag mig för att vi båda tävlar Herr B på detta SM, dels för att det är tillräckligt dyrt att åka med en häst och dels för att jag känner att jag vill lägga mer tid på Rubs innan vi åker iväg sådär långt. Det är ju 70 mil enkel resa och då känns det som att man inte vill åka med känslan av att nja, jag kanske får diska mig i alla klasser. Bosse är mer stabil så iår får han all fokus och för att Olivia ska kunna rida sina grenar på ett bra sätt.

 

Vi får väl se hur vi gör till det gemensamma SM:et i oktober om båda eller bara en häst åker med…

 

Hur som, i helgen var vi iväg till Vattlång och tävlade en dag, jag startade Rubs i tre st Reiningar och även om placeringarna inte kanske var de bästa så är jag ändå väldigt nöjd med henne. Hon lyssnade och drog inte iväg… visst det var som att sitta på en tickande bomb men ändå… Hon valde att inte dra… i sista klassen vågade jag till och med länga en del på tygeln…

 

Detta tar jag med mig samt en hel del riktigt bra stops och en del riktigt bra byten. Det känns som att det hela tiden är en utveckling framåt och i augusti blir det mer tävlingar här i Norr för henne. Förhoppningsvis har jag en helt annan stabilitet hos henne till nästa år.

 

Olivia red Bosse och det gick bra… Han lyssnade dock inte på första spinnen i första reiningen och det kostade henne segern… Sen var hon inte uppmärksam i Hunt seat och han fattade fel galopp… Trist, då hon diskade sig där… Men en 2:a plats i trail och en vinst i Horsemanship så var det en bra sista genrep inför SM. Tror det blir bra att även jag tävlar honom nere i Skara så han blir lite mer genomriden och inte riktigt fuskar så mycket med henne…

 

Som sista klass red vi båda en freestylereining och Rubs blev liiite taggad av min mantel som hon tyckte var läskig men spinnen satt bättre igen, bytena fina och jädrans… Det sista stoppet!!! Jag bara njöööööt J

 

Olivia började på ett riktigt bra mönster och red som om hon stulit hästen… hehehehe… som sista lilla grej satte de igång en spinn av högsta klass… Olivia släppte tyglarna men tänkte inte på att lägga dem runt hornet så ni som vet… Japp… en tygel drog iväg av farten och tyvärr innebar det att de fick bryta sitt mönster.. tydligen hade hon dessutom inte spunnit åt höger tillräckligt många varv… men, men… En diskning här och en vinst då de vann bästa utklädnad… Japp, enhörningar var de J

 

Dagen var verkligen en såndär… You win some, you learn some…

 

Det blev ändå en sista check och några monster I kroppen, en ganska tuff tävling, med manga bra ekipage och monster som var bitvis riktigt svåra… Tuff bedömning från domaren men det gillar jag, inga fantasi och tröstpris bedömningar…

 

Så, vi kanske syns i Skara…

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar