22 sep. 2010

Heeeta Ruby...

Igår när jag kom ut till stallet upptäckte jag en grej... Ruby is in heeeeaaaat :) Alltså hon brunstar...hehehe... Ni som inte vet vad det är så är det när ston vill göra fölisar :)

Vad är det som händer med mig??? :)
Först märkte jag ingenting utan höll på att rykta henne i lugn och ro, men, sen kom Lucky in... Ruby gnäggade lite förförsikt åt honom och sen ställde hon upp sig....hahahaha... lilla pluttan. Lucky som är kastrerad tyckte nog det luktade gott men visste ju inte riktigt vad han ska göra med hennes lukt och beteende...

När jag skulle släppa ut henne i hagen igen så passerade hon Luckys box och där var det tvärstopp!!! Återigen så ställde hon upp i en "för hästar" förförisk posé... Lucky nosade och såg återigen undrandes ut... Hmmm, det luktar gott, hon visar upp sig men vad sjutton vill hon??

Jag släppte ut en lite besviken ponny i hagen igen :) Stackars liten...

Det bästa med allt är just att jag inte märkte något av hennes brunst förrän Lucky kom in i stallet... En del ston blir ju helt rabiata och oregerliga. Dock har inget av mina ston betett sig så, utan de har inte visat mer än så här. Sen var det ju ingen skräll att hon skulle börja brunsta nu när hon bytt miljö... Det finns ju en och annan läckerbit här i stallet :)

Ha det gott, nu ska jag återgå till att stångas med en och annan trulig fjårtis här på jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar