31 aug. 2010

4 Augusti


Länge sen jag gjorde ett inlägg...

Ja jag vet att det var längesen sist... Men jag har faktiskt inte orkat blogga på ett tag... Detta av personliga skäl. Jag kan och vill inte heller gå in på vad som hänt men jag kan bara säga att jag hoppas av hela min själ att detta löser sig och att det blir bra.
Dock skulle jag vilja säga ett stort TACK till alla mina underbara vänner som bara finns där för mig när jag har haft det tufft :) Ni är mer värdefulla än ni kan tro och tack vare er kan jag se det ljusa i framtiden. Ni finns alltid där när ni behövs!!! I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖV YA ALL!!!

Nåja nog om detta, en dag kanske jag orkar skriva om det men just nu vill jag bara se framåt och kämpa vidare :) Jag är iallafall hemma hos min mamma och syster i Sörmland med Olivia och Pebblan :) Ajje kunde tyvärr inte följa med den här gången då han behövdes i Göteborg...typiskt så mycket som han reser och brukar jobba i Stockholm så passade det inte den här gången heller :) Jag och flickorna i familjen har iallafall gjort en riktig roadtripp tillsammans.

Först till Falköping med omnejd och en härlig Cruising i en suverän Desoto -57:a med hela familjen Persson :) Tio pers i bilen och lägsta medelåldern på hela Cruisingen 16.4 år :) Vi fick alltså egentligen inte köra bilen...hahahaha!!!

Ett par, tre svängar förbi Madängsholm, Double C Ranch och tittade på hästar och vänner och kosseclinic :) Jag deltog inte men fick allt rida lite ändå :) En liten söt röd ferrarri :) Tjohoooo!!!

Sen vidare upp till Mariefred och en snabb sväng ut till mitt gamla stall :) Ekelund och mina kära gamla vänner där :) Shit vad stort det blivit och vad stora alla blivit. Dessutom fick jag träffa min bebis Divan, en häst som jag fött upp :) Jag sov i stallet i en vecka när hon skulle födas för att inte missa det men oj vad stor och fin hon har blivit nu 10 år senare :) Jag ska ut dit imorgon eftermiddag igen och hälsa på... Måste passa på nu när man är här.

Jag och Olivia åkte upp till Stockholm för att träffa bror Jonas och ta en tur bland Dinosaurierna på Naturhistoriska Museet :) Olivia var rätt intresserad av den lilla dinosaurien som sover där :)

På kvällen hände en rätt otäck olycka med Olivia, hon fick en tung garderobsdörr på sig ovanifrån. Men tur för henne och alla vi som älskar henne slog den omkull henne och träffade på axeln, den hade lika gärna kunnat träffa henne i huvudet. Usch!!! Jag skrek rätt ut när jag hörde braket och skriken och såg framför mig hur hon fått den rakt på huvudet och låg på marken med ett stort hål i huvudet och blodet sprutandes :( Men återigen hade hon änglavakt. Tack du som vakar över min ängel <3 Hon klarade sig undan med ett litet blåmärke på axeln och chocken av att nästan dött... Fy sjutton vad snabb tanken är och jag var faktiskt helt säker på att hon var allvarligt skadad :( Men när jag störtade ut så tittade hon upp på mig och grät. Jag har hört talas om att man kan bli knäskvag och att knäna skakar men jag har aldrig upplevt det förrän nu. Benen bara skaka och jag kunde knappt resa mig upp när jag var säker på att hon var ok. Det är ibland som om livet skakar om en och får en att verkligen förstå hur nära liv och död är. Den här gången gick det bra och aldrig har jag varit så glad över att få vakna upp med henne och höra henne tassa ut ur vårt sovrum ner till mormor. Usch och fy vad nära det var....alldeles för nära. Men tack och lov gick det bra och olyckan blev till lyckan över att vara levande och att det gick bra :)

Idag har vi varit inne i Södertälje och fixat lite grejjor. Lite till Ojjas skolstart men även lite grejjor till mig :)
Nu ikväll hade vi ett celebert besök på framsidan av huset...nämligen Pigge :) Han var duktigt hungrig och givetvis gav vi honom lite mat :)

Imorgon ska vi träffa fler djur då vi ska till Eskilstuna Zoo och kolla tigrar :)

Ha det gott därute och kom ihåg att ta vara på varandra man vet aldrig hur länge man har varandra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar