31 aug. 2010

10 Augusti


Sista sommarlovsveckan...

Har börjat... eller ja det gjorde den ju i måndags men på något sätt känns det som om idag är sista dagen. Imorgon kommer Olivia att för första dagen gå till sin skola och skolas in på sitt fritids och på fredag är det min tur att börja jobba igen. Det ska bli superskoj att börja jobba samtidigt som det känns som om sommaren bara rusat förbi...

Det har hänt otroligt mycket den här sommaren och det mesta har varit superbra. Jag har verkligen fått uppfylla de mål jag satte för mig själv i oktober med Bosse :) Tävla KM, åka till Bökeberg och tävla samt tävla på Chappen. Varför just dessa mål var viktiga för mig har jag ingen aning om men de var det. Mest är nog för att jag verkligen ville testa på så mycket jag bara hade möjlighet till. För att kunna bestämma mig om jag vill fortsätta med hästar eller var nöjd med detta lilla gästspel :) Och slutsatsen är......tatataraaaaaa... vilken skräll.... Jag är totalt biten och har och kommer kämpa hårt för att få fortsätta med detta :) Det är så himla viktigt för mig och ibland tror jag att när det är såna där saker i livet som är viktiga...alltså jättevikitiga så är det extra krångligt att få det till verklighet. Men jag har insett att jag verkligen vill göra detta och att typ ingenting kommer stoppa mig från det. Förhoppningsvis om brallorna håller och vinden är med mig lite till kommer jag inom en inte alltför avlägsen framtid att ÄNTLIGEN få bli hästägare igen :) TJOHOOOOOOO!!! Det är dock inte klart än och om detta inte går i lås så kommer ni tappra läsare att få läsa en mindre munter blogg ett tag men jag kommer inte ge upp. Jag bara ska klara det här!!! Jag behöver få detta för min egen skull.

Nåja nu har jag skrivit av mig lite hästeritankar en stund men det kommer mera snart...läser ett par bloggar som tar upp en del intressanta tankar och idéer som jag kommer dryfta om i senare blogginlägg... känner att jag inte riktigt har bloggat så mycket som jag kanske brukar och därför kommer ett litet sammandrag om mina försighavanden... om ni är intresserade så klart :)

Jag har ju som sagt varit uppe i Sörmland och hälsat på familjen. Jag har även hunnit med att hälsa på en del gamla vänner i mitt förra hästliv. Åh vad roligt det var och vad jag saknar dem :) Måste bli bättre på att hälsa på.... Sen åkte jag hem och spenderade en halv dag i stallet med att städa och grejja :) Måste ju förbereda om att ifallatt :)

Sen kom nästan hela familjen Persson hit och dagarna har bara flugit iväg :) Vi har gått på stan och fikat...eller jag höll på att få matbryt så vi kastade oss in på Waynes för att fylla min matklocka innan jag åt upp nån stackars pensionär på gågatan :) Vi har även hunnit med leklandet och kidsen har spelat Wii här hemma så ögonen blödde...

Idag har vi varit på Öland och djurparken där...Såååå mysigt och vi har gått omkring och myst hela dagen och tittat på djur, åkt karusell och till och med badat....men det var iskallt....Huj!!!

Här är några bilder från dagen :)



En hel hög med Edithar.... För er som inte visste så heter alla flamingos Edith Piaff... :)



Hur många ungar kan rida på en Zebra???

Trött Olivia i bilen hem :)

Måste bara oxå dela med mig två bilder från Eskilstuna Zoo... på pappa Tapir....hahahahahaha

Och givetvis är dagens zoologiska fråga.... Hur många ben har en Tapir???

Ha det gott därute och kom ihåg att ni är värdefulla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar