31 aug. 2010

31/8 Sent är det...

Sent är det...

Suck, jag kan inte sova... Så imorgon kommer jag vara aptrött och helt väck i skallen. Hatar dessa nätter när hjärnan inte vill koppla av. Detta är väl den enda bieffekten efter operationen tror jag... Tyvärr har jag dessutom träffat på en läkare som inte fattar ett j*vla dugg. Men Jessica, du måste ändra ditt liv... För i helskotta, det är ju det jag gjort!!! Det är väl klart att det tar ett tag för allt att koppla ihop med sig själv igen... Hennes nästa förslag var att jag skulle gå på mindfullness....HAHAHAHA vilket skämt. Man får inte gå till en kiropraktor för läkare för att de tydligen kan knäcka sönder en...eller förlåt manipulera sönder dig. Men till någon himla kvacksalvare som snackar om grusgångar och gamla trädgårdar är det tydligen helt ok att gå till....

Du befinner dig på en grusgång... du ser en grind... du går fram till grinden.... och öppnar den.... du stiger in i en trädgård.... som du kommer ihåg från din barndom... här finns bara lyckliga minnen.... du känner rooooooo.... WTF??? ok, jag ger det en liten stund till... du ser en stuga med öppna fönster... gardinerna vajar i vinden....
Allt detta accompanjeras givetvis till harpmusik med valsång i bakgrunden...
Jo, jag tycker att både harpor och valar låter fint men inte i detta sammanhanget när rösten tillhör en drogad Kristina Lugn, förutom att den dessutom är helt entonig...
Shit nu har jag ju missat allt det där med vandringen i huset och gömda "happy" places... rösten fortsätter... du känner lugn och rooooooo......oooouuuliiiihllhhiieiieixiii (valsång).... och du vet att när du än är stressad eller känner oro kan du återvända till denna plats av lugn.....ooooiiiwuueuiweooiruouweuru....

Jo men visst är jag superlugn nu och kan sova...eller???

Som tredje alternativ tyckte hon jag skulle gå till någon som håller på med kognitivt beteende, typ hundträning... Pavlos hundar, ring i klockan så drägglar de. Ok, sa jag men det där kan jag ju själv. Och det hjälper inte...
Hur vet du det? Ööööh jag har tränat djur så länge jag kan minnas och har många gånger applicerat dessa metoder på mig själv och om jag vill nå något. Men det handlar inte om dessa saker. Det handlar om att min skalle och min kropp inte har synkat än. Enligt min kirurg är man inte återställd förrän två år efter operationen och det kan vara typ sådana här saker som dyker upp. Jag har ju mått så himla bra hela tiden och tycker verkligen att detta är det bästa jag gjort men jag har svårt att sova just nu... Detta är ju det enda lilla...eller ja det är ju inte så litet... som inte riktigt funkar än...

Nä skit oxå... Nu ska jag väl gå och lägga mig igen då... Och tänka på trädgårdar, valsång och harpmusik.... Läkaren har ju sagt att det ska hjälpa...

Godnatt på er därute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar