31 aug. 2010

30/8 Jag har blivit med PC....

Jag har blivit med PC....

Nä alltså jag och Peter är inte ihop...även om jag saknar honom grymt på jobbet... Kanske ska jag be honom flytta in ett tag här hos oss :)

Nä jag har blivit med PC på jobbet. En HP Powerbook... Hahahaha.... Tillochmed namnet är snott från Apple...Powerbook...fniss... Sen heter modellen ProBook6450b...Mooohahahahaha.... snacka om att stjäla namn igen... Den är tom silverfärgad.... Tyvärr är väl detta de enda attributen som är gemensamt med Apples produkter :) Den har inte blåtand eller webcam... Varför inte? Det kostar ju typ 50 spänn med en webcam och typ detsamma med en blåtand... så nu måste jag koppla en mus med sladd :0 till den... Nåja, jag kör väl på styrplattan istället... Men där har jag nu redan tillbringat typ 3 timmar med att få bort den där slagfunktionen på musplattan... För enkelt ska det ju inte vara :)

När jag kopplade upp den på nätet här hemma fick jag tom en kod för att kunna hitta de andra datorerna här hemma....

Nåja jag ska inte klaga ändå, det finns en anledning till att jag bytt från Mac till PC på jobbet. Alla våra kids har denna datorn och jag vill kunna jobba i samma miljö som de gör. Men visst kommer det komma en och annan svordom och förbannelse riktad mot denna stackars lilla teknikpryl som inte kan hjälpa att den inte blev född till en riktig Powerbook eller en Macbook Pro....

Jag ska verkligen göra mitt yttersta för att inte lasta denna lilla maskin för att den inte har alla Bill Gates drivrutiner från början eller det faktum att den inte vill att jag ska göra några misstag så den frågar 10 ggr om jag verkligen är säker på om jag vill utföra det jag på börjat...typ spara ett dokument :)

Jag ska även försöka att den förmodligen försökt tillfredställa mina begär när den av utmattning kollapsat och ger mig en blåskärm...





Lilla vän det kan inte var lätt att vara en sämre kopia :)




Tänkte lägga in en bild på min tummenupp pose.....men....just det ja, det fanns ju ingen webcam och jag skriver ju det här inlägget på lilla PC eller som jag tror att det står för Pucko Computer :)

Ha det gott därute och sorry för den centrerade texten men systemet är inte kompatibelt med en centrerad bild och vänsterställ text för PC.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar