21 juli 2016

Norrlandsmästerskap, arrangör och ponnymamma delux…


 

Så var helgen över… Den man slitit för, planerat, ältat och tillslut genomfört med… om jag får säga det själv bravur och på ett riktigt bra sätt!!!

 

Foto: Sandra Alexx Lundgren
Olivia och Bosse gjorde riktigt bra ifrån sig, Norrlandsmästare i Reining, Klubbmästare i Western Horsemanship, vinnare i Freestylereiningen och ett gäng med andra placeringar i många andra NM och KM-klasserna… Tror det nästa år kommer vara en revanschsugen tjej. Bra för motivationen i vinter. Hur som, jag är otroligt stolt över dotter och ponnyn, de trivs ihop och Bosse är så himla go och bara ställer upp, han är verkligen en superfin läromästare som tar hand om Olivia inne på banan och bara vill göra rätt!!!

 

Jag valde att ägna mig åt Rubs, vi hade både ups and downs, hon vill ju gärna bestämma själv när/var/hur… Men helheten är att vi mer och mer kommunicerar och inte bara diskuterar. Provade på Ranch Riding för första gången och jisses!!! Den grenen är som klippt och skuren för oss tror jag ;)

Foto: Sandra Alexx Lundgren
Summa sumarum för oss:

Norrlandsmästare i Ranch Riding, delad Norrlandsmästare i Reining och även här några 2:a och 3:e placeringar. Den ritten jag var mest nöjd med var just Reiningen där jag kände att bara vi kommer till den här kommunikationen… Ja, då jädrans ;)
Helgen har verkligen bjudit på bra motstånd och härlig sporrande vinnarskallar... Med glimten i ögat men visst är det roligare att placera sig när man vet att man verkligen har behövt göra sitt bästa för att ha en chans?

 

Jag och Olivia vill ännu en gång tacka vårt team runt oss:

Jessica Hassel, vår eminente hovslagare.

Per Larsson, vän och mentor, finns alltid ett samtal bort och alltid med goda råd.

Moa Nyman, Olivias Coach från SQHA:s ungdomssatsning. Tack för alla råd och tips i helgen.

Håkan Forsström och Jenny Löf, känns som en bra plan är på väg.

Maggan B, för bra bedömningar och klok feedback. Nu vet vi vad vi ska jobba på.

Solan och Bengt, som har stenkoll på ponnysarna alla dagar i veckan!

Alexander, ponnypappa och make, stöttar oss!!!

Fia med familj, för att Bosse fick bli en del av vår familj och team.

Övriga vänner, familj, klubbkamrater och medtävlande, som alltid stöttar och sporrar till utveckling!

 

Även det största, varmaste och goaste TACK jag kan överlämna till alla er som gjorde dessa tävlingar möjliga, hästarna, funktionärer, domare, domarbiträde, sponsorer, tävlande, publik, och alla andra som finns runt i olika team. Ingen glömd!!! Även om alla inte är på plats just dessa dagar finns det så många människor runt ett hästekipage som har del i eventuella framgångar!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar