20 mars 2012

Ruban tränar inför Chappen med att cutta kråkor...

Hyyyyyysteriskt!!!

Satte klockan på ringning och gick upp 8 innan anmälningarna öppnades, insåg att jag var tvungen att registrera mig och Ruby... Tack och lov har jag lite datavana så det gick smärtfritt... Exakt kl 00.00 var jag inne och anmälde, insåg att jag inte hittade två reiningklasser men det fanns 24 platser kvar när jag gick in... 00.03 var jag klar men då var alla reining platserna slut och jag blev reserv... VAAAA???

Nåja jag har iallafall anmält till lite fler klasser än jag hade tänkt från början och jag har en liten plan men tills dess så är det två klasser som är spikaden...

6 SRCHA Rookie Limited Mönster 1

11a ~RHC Reining Open kval Mönster 6 (Western Branch deltävling 2)
11b ~RHC Reining Non Pro kval Mönster 6 (Western Branch deltävling 2)

33 ~SRCHA Non Pro Limited Mönster 4 (Western Branch deltävling 2)

Med reservation för vilken om någon reining jag rider ;)

Igår när jag kom till stallet så mötte jag en av personalen, Jennie... Hon berättade att Ruby hade underhållit henne i söndags då hon red på banan...

Shit, tänkte jag nu har hon sprungit sönder sig igen...

Ja, sa hon, hon såg så rolig ut stod och hoppade fram och tillbaka med frambenen... nästan som en hund som leker...
Sen såg jag att det satt en kråka framför henne som hoppade fram och tillbaka... och det var den hon följde efter...

Hahahaha... Underbara häst!!!  Sen berättade Jennie att kråkan hade hoppat ut ur hagen och att Ruby i ren frustration hade slängt sig ner och rullat :)
Får hoppas att hon inte gör det till en vana att rulla sig efter att ha cuttat ;)

Jennie var nog lite faschinerad över hennes beteende och jag förklarade att det är just det som är vallinstikten hos Quartrarna och att det är så de gör när vi vallar :)

Det är bara att inse att hennes Cowsense är TopNotch och att jag nästan gång vackert ska hålla mig i hornet och ge fasen i att störa henne :)

Ha en underbar dag därute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar