26 jan. 2011

Hemma och Vabbar och planerar Chappen...

Olivia har feber och är snorig så jag hade inget  val än att vara hemma idag... Tycker det är trist att inte få vara på jobbet den här veckan. Jag gillar att spela legospel och kolla på robotar... Men, men det var väl inte helt oväntat att hon skulle åka på något skit nu när skolan satte igång igen.
Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Just nu sitter jag och tittar på Chappen programmet... Ååååh så många val att göra, vilka klasser ska jag rida? Ska jag rida Herdwork och/eller Cutting? Ranch Reining eller Trail...nääää... inte Trailen... :) Ska man starta något liten Cowhorse eller är det för tidigt? Kommer man ens hinna anmäla sig innan platserna är slut? Det är som värsta konserten, platserna tar slut typ direkt... Så när släpps platserna? I slutet av februari... jo... men exakt när? Jag får helt enkelt fortsätta att funder lite till :) Men jag tror att det är bättre att inrikta sig på en sak nu när jag har en så grön häst...

Så det kommer nog se ut så här ungefär...
Onsdag:
Cutting non pro + Herdwork kval 1 + teamsorting kval 1
Torsdag:
Cutting Limited + Herdwork kval 2 + teamsorting kval 2... och sen skulle jag ju gärna rida Ranch Reiningen oxå...
Fredag:
Cutting Limited + teamsorting semifinal... om vi går vidare det vill säga...
Lördag:
Ev Cutting+ team penning kval + teamsorting final..
Söndag:
Då är det ju massa finaler och då rider jag väl det som jag ev kvalat till :) Eller inte alls :)

Sen vet jag inte helt hundra om jag får rida både herdwork och cutting då jag tror att om jag startar cutting så får jag inte rida herdwork... men jag letar på NCHA:s hemsida och hittar banne mig inte reglerna... suck... det är ett jäkla regelträsk...

Men jag lääängtar så till i sommar. Detta är en riktigt rolig tävling där hela (i stort sett) western sverige samlas nu i nästan en hel vecka... Och det är riktigt bra stämning här... Det enda som jag verkligen hoppas är att de bytt ut kossorna iår. Annars kommer jag stryka mig och Ruby, de som var förra året var för nonchalanta mot hästarna och det var svårt att trycka undan dem... Det hände ju bl a mig i sortingen då en kossa fullkomligt tryckte sig förbi Bosses rumpa... Jag hörde bara DUNK in i staketet och det enda som hade stoppat kossan var om jag hoppat av och bundit ihop fötterna på den... :) Jag har iallafall fixat ett något större tält och bokat upp Malin som ska campa ihop med mig :) Hon har lovat att vara med och Grooma...hehehe...förra året var hon inte den allra mest morgonpigga... men iår har jag laddat upp med ringklockan!!! hehehe... Sen räknar jag med att Jenny kommer dit ett par dagar och bara är :)

Jag och fantastiska Bosse i Ranchreiningen :)

Anneli och jag i Rookie cowhorsen :) Hon vann och jag kom trea...

Nu ska jag fortsätta torka snor och bädda ner min dotter :)
Ha det bra därute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar