25 jan. 2011

Det regnar ute...

Tjohooooooooo!!! Satan vad gött nu smälter snön undan och jag är glad :) Hahahahaha!!! Mina ständiga glåpord och milda förbannelser börjar hjälpa.... Snön dööööör....Moahahahahaha...

Igår så flyttade Rubys hagkompis från stallet... Hon tog det bra faktiskt och gnäggade ett par gånger, travade ett varv runt hagen och kollade, konstaterade att hon inte fanns där och sen ställde sig och åt hö :) Lilla pluttan, jag är sååå glad över att hon är så bra i huvudet... Alltså att hon är mentalt stabil och inte hetsar upp sig speciellt över nästan någonting... förutom vita grindar eller staket eller andra überläskiga saker ute i naturen...hahahaha... Hon blev dock lite  mer konfys när hon fick gå in i en ny box igår kväll och bo där :) Jag valde att flytta över henne så hon får lite mer hästkontakt, så nu står hon bredvid Italiano och de kan pussas så mycket de vill :)
I eftermiddag ska vi släppa ihop de tre, Ruby, Italiano och Lucky, det ska bli grymt skönt att alla hästar går ihop. Mycket lättare med in och utsläpp och att de har tillgång till hela hagen, ibland blir det väldigt blåsigt i delen nere vid vägen... Dessutom så blir det superbra för Ruban att få gå på vallen när det börjar växa gräs, hon har ju gått upp en hel del i vikt men det gör absolut ingenting att göda på henne ytterligare. Det är ju svårt att sätta muskler och kondition om hon inte har något att bygga av :)

Det ska bli spännande att se hur hon kommer se ut om ett år... Quartrar är ju lite av hästarnas broilers :) Och även om hon är ganska ädel tror jag hon kommer få en riktigt läcker rumpa :)

Här är en bild på Rubys mamma och en helbror :)

Bilden lånad från  http://www.cowhorse.se/bild.asp?id=13&bild=22
Här ser man vart Rubys lockiga man kommer ifrån :)

Ha en bra dag därute det ska jag för snöhelvetet smälter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar