28 okt. 2010

Ikea är här...

Japp så förundras man igen... När det ska ske leverans från Ikea så är det så jäkla viktigt att man bestämmer dag och att man håller sig tillgänglig mellan kl 13 och 18... Dealen är att de skall ringa 30 minuter innan de kommer... Händer det? Nej!!! Givetvis så ringer de exakt 5 minuter innan de kommer... - Hej det är från Ikea, vi tänkte lämna lite grejjor nu är du hemma??? kl 14.30... en torsdag... Jovisst jag jobbar ju inte :p... Mitt svar: - Men skulle inte ni ringa en halvtimme innan ni kom?... - Jo men vi fick lite dötid över så vi kommer tidigare... typ om fem minuter!!! :o... -Ojdå, ja jag kommer så fort som möjligt men jag är ju på jobbet fortfarande...
Det var ju bara att kasta sig in i bilen och köra hem...

Men nu håller två gubbar på att bära upp köket... det väger tydligen ett ton!!! lite drygt... Jag tänker banne mig inte hjälpa till att bära upp en enda låda!!! Jag bjöd på julmust istället :)
Jag har ingenting emot att få hjälp och dessutom betala för det men kan man inte ha den där halvtimmens framförhållning? Nåja, det blir nog bra när det är klart... Nu ska jag försöka få tag på följesedeln och bocka av köket...

Ha en bra eftermiddag därute :)

Ps... Gubbarna pustar och flåsar som sjutton nu :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar