22 sep. 2010

Wiiiiiiii...glömde ju....

Till och med kuvertet är snyggt :)
Idag kom mitt medlemskort från AQHA :) Till och med kuvertet var snyggt :) Nu är det bara Rubys transfer som jag väntar på från USA sen är allt det formella pappersarbetet avklarat... Eller, nej jag ska fixa ett pass till henne oxå men för att göra det måste hon tecknas av och DNA-typas och chippas. Det får jag göra när hon ska till tandläkaren V44 :)

Planen för i höst ser ut så här, i grova drag.
Ruby ska gå fyra dagar i veckan, tis, tors, lör och sön. 
Nu har hon ju stått i 1 1/2 vecka, bla pg a  tänderna men oxå att hon är lite lös i magen och behöver få chans att ställa om sig.
Om allt går som det ska, hoppas jag kunna rida ut lite på lördag och söndag.
Medlemskortet är gryyymt snyggt :)
Sen får hon stå någon vecka till men jag hoppas verkligen jag kan komma igång lite smått nu snart. Jag saknar ridningen och visst, jag kan gå ut och gå med henne eller göra andra saker, men det är ju rida jag vill :) Börja hitta knapparna och samspelet.
Det hade varit skönt att hinna rida lite nu medans det fortfarande är hyffsat ljust och varmt.
Planen är att senare i vinter låta henne få en viloperiod i  slutet av november/början av december, rida lite över jullovet och sen får hon vila i januari igen.
Sen finns det givetvis en grov plan för våren men med tanke på hennes ålder och tandfällning får den ligga tillbaka lite tills jag ser hur allting utvecklas.

Nä nu ska jag inte tråka ut er med mina hästplaner mer ikväll :)

Godnatt därute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar