15 sep. 2010

Skolljogg och skolblogg...

Godmorgon alla glada och underbara människor :)

Nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe och några knäckebröd. Tittar jag ut så ser jag ett fantastiskt höstväder bestående av.... regn och mulet....Det hade varit fantastiskt höstväder om jag kunnat krypa upp i soffan hemma med en stor kopp varm choklad och ett gäng bra filmer. Men, så ser inte min dag ut :) Nope, idag ska vi vara hurtiga på jobbet och kidsen ska utföra den beryktade skollunken eller skoljoggen.

Tack alla väderdemoner för att ni ser till att detta blir en riktigt lustfylld morgon med strålande höstväder. Undrar om det är någon gammal lärare till mig som ger igen för alla dagar de fick utstå samma saker... Fast när jag tänker på det så inte var någon av våra teoretiska lärare med ute på idrottsdagar??? Jo, förresten, kanske... jag kommer nog ihåg min sura mattelärare... Han som slängde ut mig från lektionerna :) Inte för att jag någonsin förtjänade det... ;) Men han fick nog allt stå ute i regnet och kolla så vi inte fuskade på typ orienteringen och dylikt :) Hahahahaha, nu är det tydligen PayBackTime.

Underbara goa Olivia :) Undrar vem hon fått sin  look ifrån?
Fast egentligen tycker jag det är hemskans roligt att göra saker med kidsen utanför klassrummet och jag hänger gärna med på dylika saker som detta. Men som sagt vädret idag är inte till sin fördel och jag har förberett mig med regnställ, stickad tröja, mössa och vantar :) Tänkte fylla en termomugg med varmt kaffe oxå innan jag beger mig ut i rusket... Borde nog överleva detta... Fick just höra att en av mina kollegor skall springa idag  :) Gött med riktig fighting spirit :)

Igår var jag ju som sagt på föräldramöte och jag vill berömma pedagogerna ute på Montessori för engagemanget i vardagen där. De har gjort något som jag som förälder är väldigt glad över... De har startat en blogg för ungarna och det de gör i skolan. Sååå himla skoj tycker jag att få läsa om stort och smått i Olivias skolvardag :) En stooor eloge för detta till er från mig. Här är en länk dit:

http://www.fklassknamontessori.blogspot.com/

Nu är det dags att återvända till regn och rusk :) Ha det alla solstrålar därute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar