14 sep. 2010

På andra sidan staketet...

Japp idag har jag haft förmånen att kika in på andra sidan staketet...
Jag har nämligen varit på föräldramöte :)

Alltså, jag har fått vara den där jobbiga föräldern på mötet :)
Ni vet, de där som alltid måste komma med kommentarer och tycks kunna allt redan innan fröknarna hunnit förklarat... De där som av någon outgrundlig anledning alltid verkar citerar Lpo94 och givetvis måste fråga om vilka strävansmål personalen på fritids jobbar mot. Ni vet, de som undrar vilket omvärldsperspektiv skolan tänkte applicera på klassens pengainsamlingen för klassresan i 9:an, för f*n de går ju bara i förskoleklass!!!
Men inte ger de sig ändå, nästa fråga blir givetvis, hur pengarna skall mest rättvist fördelas med tanke på arbetsbörda inom klassen och den enskilda eleven.
Ni vet, de där föräldrarna som istället för ett vanligt hederligt block och penna givetvis sitter med sin rosaglitterstenspimpade iPhone och skriver anteckningar...digital??! Som de sen snabbt som attan mailar till den kvarvarande föräldern hemma. Så att han kan, med ett litet sms tycka till om saker och ting, så det blir ännu en jobbig förälder som tycker saker fast han inte ens är på plats :)

SUCK... fyyy vad jag är jobbig :) Det är tur att jag inte behöver möta mig själv på ett föräldramöte...

Nääääää... så illa var det inte. Jag har fullt förtroende för pedagogerna och deras professionalitet i sitt yrke. Jag har ju faktiskt valt att sätta Olivia i denna skola just därför :) Jag är grymt imponerad av deras framförhållning och hur de väljer att vara med i tiden.
Dessutom ställer de ganska stora krav på oss föräldrar och vårt engagemang, typ kreativitetsdag aka kom hit och fixa vår skola, både inne och ute :) Myyyycket smart och något jag skall ta med mig till mitt jobb :) Passa er alla föräldrar... jag är på G :) Nu vet jag hur mycket engagemang man faktiskt kan lägga ut på föräldrarna...

Nu tänkte jag slösurfa i 10-minuter till och sen gå ut med hunden och hopp i säng :)

Ha en underbar kväll/natt därute... iSee iYa iTomorrow :)

Just det ja!!! Imorgon kommer Peter och bor hos mig en natt!!! JIPPIIIIIIEEEEE !!!! Jag saknar dig grymt :)

2 kommentarer:

  1. men vad sa ni om Ojja, mitt lilla barnbarn. det vill jag veta... hur smart är hon.??

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Idag är det utvecklingssamtal :)

    SvaraRadera