8 sep. 2010

Naughty words och Zombies...

Idag hade jag besök av två föredetta elever. Jag blir så glad och det värmer väldans mycket att de faktiskt tänker på mig efter 9:an... Då har jag inte varit hur elak som helst under de tre år jag hade dem :) Dessutom hoppade de in en liten stund på min lektion när vi idag gjorde den årliga skolfotograferingen... Det var faktiskt en önskan från dem att få vara med just den här lektionen för det var en av deras favoriter förra året... Nämligen... Naughty words... Shiiiiiiit, vilket ordförråd dagens ungdomar har... De kan flera fula ord än jag kommer lära mig på en livstid. Kidsen skrev på tavlan i säker 20 minuter och det var nästan kaos i klassrummet. Men efter ett tag var de iallafall så gott som klara, jag tänker inte återge vilka ord som kom upp, det har ni säkert fantasi nog att klura ut själva...eller nej, kanske inte för de var verkligen fantasifulla :) Men kontentan av deras iver blev ju givetvis att de alla nu vet vilka ord som INTE ska användas på mina lektioner eller i vardagligt tal :) Moooahahahaaaa...

En annan sak som jag har kört på lektionerna den här veckan är en väldigt kreativ och annorlunda reklamfilm... Den är ganska blodig och så men jag tycker den är fantastisk rolig... Inte bara för sin story och detaljerna utan för modet att våga tänka annorlunda.



Titta och njut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar