8 sep. 2010

Åsikter...

Läste just min vänninas blogg och kom att tänka på en sak som hände i stallet idag... Jag har inte reflekterat så mycket över det men efter hennes inlägg tänkte jag igen på det och kände att jag nog ville dela med mig lite :)

Jag stod i stallet och ryktade Ruby då en kvinna som just behandlat några hästar kom förbi och tittade på henne. Anneli berättade att det var Pers uppfödning och Colonel var pappa... Då delade hon med sig av sin vishet och helt utan att jag bad om det fick jag minsann veta saker om min fantastiska häst som jag inte hade en aning om :)

Hon tittade på Ruby från sidan och sa: Jo det syns ju att det är Colonel som är pappa, på den långa ryggen. Det är ju en ganska opropotionerlig häst.
Sen pekade hon ut de opropotionerliga delarna på hennes rygg... de var tre stycken :)

Ruby med den långa osymmetriska ryggen :)
Hahahahahahahaha... jag undrade i mitt stilla sinne hur hon tänkte men valde att ignorera henne totalt och visade därför inte ens att jag hörde henne :)
Lite barnsligt kanske men WTF... Jag bad inte om hennes utlåtande eller hennes åsikt om vilka eventuella brister min häst har. Just nu är även mina moderskänslor för denna häst på högvarv, hon är min nya lilla bebis och därför kan det vara lite känsligt att, även om det är menat som goda råd, kritisera henne...
Men jag kan faktiskt inte riktigt förstå varför hon så frikostigt delade med sig av, i mitt tycke, helt felaktiga åsikter... Jag anser inte att hon är opropotionerlig eller för den delen att hon har lång rygg....men, men vad vet jag, jag är ju bara en nybörjare på det här med hästar :)

I vilket fall som helst så skiter jag högaktningsfullt i hennes bedömning av Ruby och en liten rolig detalj är att jag faktiskt funderade på att kolla två hästar som hon hade till salu... Men det vet hon inte om :)

Hon sa faktiskt efter en stund att det var en söt häst oxå... Hahahahaha... vilken tur för mig :)

Nä jag vill inte klanka ner på några människor, jag blev bara så paff över att någon som jag pratat med typ två gånger bara kliver in i min privata sfär och delar med sig av sina kunskaper :) Sen tycker jag att detta var en ganska rolig händelse...

Nu ska jag gå och lägga mig för jag är totalt helt jättetrött :)
Ha en underbar natt därute och kom ihåg att ni är bäst.

1 kommentar:

  1. Jaa vad ska man säga?? Var det välvilja eller avundsjuka..... Du gick i alla fall inte med i hennes träsk. Good for you. Pussa mommos prinsessor.

    SvaraRadera