16 sep. 2010

Feber Ojja...

Tjohooooooo.... NOT!!!
Igår när jag hämtade Olivia så tyckte jag att hon såg lite matt ut. Åkte hem och tempade henne men ingen feber... Vi åkte ut till Ruby och där hade jag lite att göra med hennes hamstersymptom... (Vilket jag nu läst på lite om...och ångrar mig...) men Olivia somnade i bilen ut. När hon vaknade hade hon grym huvudvärk så hon fick en alvedon.

Peters bidrag till samlingen :) Du är bäst!!! / Olivia
Väl hemma tempade jag igen och då hade hon bara 37.7 med alvedon i kroppen. Hon var lite slö och sådär matt som man är när man håller på att bli sjuk. Vid 23-tiden tempade jag henne innan jag gick och lade mig... 39.9!!! Woooopsie daysieeee... I med en alvedon till och som tur var somnade hon om.

Nu på morgonen tempades hon igen och nu hade hon "bara" 39.1... Så jag får helt enkelt vara hemma och titta på en hel hög med barnfilmer idag :) Lilla pluttan...
Igår blev hon otroligt glad för Peter hade med sig en liten present till henne...
Slottet som mormor gav henne, det både blinkar och låter :)
Ett litet set med My little Pony Mermaids :) Så nu har hon ställt upp allting på bänken under tv:n...Så hon kan både titta på film och leka med sina ponies :)

Appropå Rubys hamstersymptom så läste jag lite på nätet.... Ingen bra idé, fy sjutton vilka läskiga bilder och vilken skrämselartikel jag hittade... Det kunde vara dödligt osv... Hjäääälp... Men det är tur att jag har koll på henne. Får tempa henne idag oxå så jag har koll på vad som händer. Sen ska jag vara uppmärksam på om hon hostar eller blir snorig...eller i värsta fall, blöder från näsborrarna :( I vilket fall kan detta uppkomma bl a av att äta kort gräs eller med en infektion... Japp båda kriterierna uppfyller hon... Om hon visar något liten försämring så får veterinären skynda sig ut till stallet...
Vi måste åka ut en sväng sedan för att mocka och fixa mat, sen kommer hovslagaren och ska fixa hennes fötter oxå :) Så nu är hennes 3-års service snart avklarad :) Nu ska hon bara äta upp sig, bli OK i halsen och helt enkelt bara bli fit for fight igen så ska vi börja jobba på resten :)

Ha en bra dag därute, jag ska titta på tecknad film och rätta lite engelskaläxor här hemma i soffan :)

Peter, tack för besöket och Olivias present, det räddade hennes dag tror jag :) Sen var det fantastikt trevligt att få sitta och skvallra lite igår... Och givetvis... Tack för att du tvingade mig att titta på riktig skräptv... Hahahhahaha... Kungarna från.... Shit vilka idioter :) Men underhållande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar