31 aug. 2010

22/8 Redan söndag...


Redan söndag...

Oj vad denna helg har gått fort. Redan söndag... Men jag har hunnit med en hel massa såna där surdegar som ligger och bara är. Typ rensa nattduksbordet, lådor och garderoben... Nu är det gjort och det känns såååå skönt. Jag hivade iväg gamla strumpor som det bara finns en av och några gamla handväskor som gått sönder, tänkte att jag skulle laga men det blir ju aldrig av. Papper som bara blir liggande i högar utan nån som helst ordning. Jag är en liten samlare och gillar verkligen inte att kasta saker som kan vara bra att ha...hehehe... Ajje däremot är en sån där som sorterar ut och kastar ofta... Men jag har blivit mycket bättre och helgen resulterade i två fulla svarta sopsäckar till tippen :) Sen har vi gjort rundan runt de affärer som finns strax utanför Karlskrona, typ Jysk, mio etc. Jag är på jakt efter någon slags skohängare eller typ skoskåp, inser att det hade varit så mycket lättare att få en överblick på min numera något utökade skosamling :) Egentligen skulle vi åkt till Kalmar och Ikea men tyvärr behövde Ajje jobba lite... Nåja det får bli en annan gång. Jag har insett att jag skulle behöva göra om inredningen i min garderob och jag ska nog använda Ikeas ritsystem för att skissa på ett förslag. Detta blir nog höstlovsprojektet :)

I slutet av veckan så var jag oxå riktigt sjuk, feber och förkyld men tack vare en lugn helg med myyyyycket sömn så är jag nu pigg och ser fram emot nästa vecka med läger mån- ons och sen två härliga kompdagar :)

Och om allt går vägen kanske jag kan avslöja en stooor händelse för mig i slutet av veckan :)

Nä nu ska jag ner till tvättstugan igen.... Tjohooo vilken nyttig hushållshelg jag har... Kanske ska jag sätta i några pappiljotter och huckle plus en krikelinklänning... eller en sån där hushållerskaklänning svart med vitt förkläde och en liten vit hätta på skallen :)

Ja kanske... inte så dumt ändå :)

Ha det bra därute och ta hand om er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar