31 aug. 2010

19/8 Livet är hårt ibland...


Livet är hårt ibland...

Just nu känns det lite tungt i mitt liv... Två steg fram och tre tillbaka. Jag känner det som om jag simmar och simmar men ändå inte kommer en millimeter framåt. Det är inte bara det att ett för mig mycket viktigt beslut som skulle kunna göra att ett hästköp blir verklighet inte bara dröjer utan oxå den första indikationen är att det kommer ta tid och bli besvärligt :( Dessutom brottas jag med att inte riktigt få stöd från de som jag behöver stödet ifrån. Det känns tungt att gång på gång vara så nära att man nästan kan ta på hästen och sen få mattan bortryckt under fötterna igen... Att tro att man ska få stöd och sen vänds andra kinden till och ursäkterna är både dåliga och elaka. Just nu mår jag rent personligt ganska dåligt och tyvärr visar det sig i fysiska besvär som att inte kunna sova och en stor klump i magen. Dessutom blir jag misstänksam mot människors goda vilja och kommer på mig själv med att fundera på vilka baktankar som ligger bakom en vänlighet eller när jag ska hitta dolken djup inkörd mellan mina skulderblad... Suck, jag vill inte bli en cynisk och bitter människa men tyvärr är jag ibland på väg dit ändå. Som grädde på moset har jag även dragit på mig en rejäl förkylning. Denna i sin tur spolierade dagens roliga händelse. Jag skulle umgås med min underbara väninna Evelina och hjälpa henne igång med en blogg :( Hon har precis...eller ja för två månader fått en underbar liten dotter och tänker nog skriva lite om sin vardag med Mira. Men just för att sötnosen är så liten vill vi inte träffas nu när jag är så här förkyld... Bläääää vad trist det är just nu. Nä nu ska jag inte trötta ut er med min klagan utan lägga mig i sängen en stund och tycka synd om mig själv. Kram till er därute och ta hand om er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar