31 aug. 2010

14/8 Lite funderingar...


Lite funderingar...

Jag sitter här i min soffa och är sjukt trött efter nattens härjningar :) Hahahaha... Tanten orkar inte partaja hela natten... Nä, skämt åsido så visst är det såååå skoj med sådana här nätter men jag hade nog inte pallat det varenda helg... Eller. jo. kanske om jag inte hade haft så mycket mer i mitt liv. Men en sak har jag lovat mig och det är att faktiskt göra detta lite oftare än typ 4 gånger per år :) Bara att sitta och prata med dem man faktiskt umgås mest med i veckan utan att prata jobb. Att lära känna dessa personer som jag faktiskt... lite läskigt men sant, umgås mer med än min man... Skulle kunna vara för att han reser så inihelskotta mycket just nu...
Det senaste 1 1/2 året har varit en helt otrolig resa för mig rent personligen. Jag har tagit upp min ridning, fast med en liten twist :) och genomgått en stor operation. Genom dessa två saker har jag träffa massor med nya människor som kommit att bli otroligt viktiga för mig och som faktiskt får mig att må bra... Kanske är detta en självklarhet att man ska må bra med sina nära och kära men tyvärr är det ju inte alltid så i verkliga livet.

Jag har lärt mig att faktiskt sålla ur dem från min vänskapskrets som suger energi från mig... Att bara umgås med dem på mina villkor och när jag känner att jag orkar ge lite av min energi till dessa...som jag kallar dem...engergi iglar. Detta har gjort att jag har så mycket mer energi att ge till dem som jag vill ge energi till och det känns gott i hjärtat. Sen känner jag att de som stått mig nära innan detta år har kommit att betyda ännu mer för mig, ni är otroligt viktiga i mitt liv och jag vill aldrig vara utan er.

När det gäller mitt hästeri är det ju lite på is...eller ja...egentligen inte det bubblar som faaan under ytan :) Men jag kan lixom inte riktigt skriva om vad som är på gång... Det är otroligt frutstrerande att bara vänta, för det är det jag gör just nu. Förhoppningsvis kommer det inom en hyffsat snar framtid att lösa sig till det bästa, tack vare några helt underbara personer som har förstått hur viktigt detta är för mig... Även här finns det saker som jag inte vill eller kan lämna ut men ni ska veta att jag alltid kommer vara er tacksamma och att det ni gör är att berika mitt liv. Det går inte att beskriva med ord hur mycket ert stöd betyder, oavsett hur allting kommer sluta. Kanske kan jag senare skriva lite mer om detta men inte just nu. Det finns även några människor som när det har varit som tuffats bara funnits där och givit mig det stöd och den energi jag behövt för att fortsätta orka slåss för detta. Många har sagt om mig att jag glidit in på en räkmacka när det gäller hästarna och så... Jo till viss del är detta sant då jag fått en start med bra hästar och folk som trott på mig fast jag är ett oskrivet kort inom detta :) Men jag kan bara säga att få vara med hästar och att få hålla på med detta har och är fortfarande i skrivande stund en strid... Det finns även de i min närhet som inte fattar hur mycket detta betyder för mig och därför inte kan se meningen med att ha häst och att få satsa på sin dröm. En klok kollega till mig (Peter <3) sa en gång: Det går inte att förklara för dem som inte förstår... Det är såååå rätt Peter. Men måste man alltid förstå varför? Kan man inte bara se den glädje och lycka som utstrålas från mig när jag får syssla med detta?

Jag vet att jag kan bli bra... såååå bra på detta och det bara kliar i hela kroppen att få sätta igång och göra detta... Jag har hittat min drömhäst och jag har en 5-årig plan för mitt hästliv men just nu har någon tryckt på PAUS... Om nu brallorna håller och vinden vänder och jag tillslut står där med MIN häst :) så kommer det bli helt underbart. Jag ska varenda gång det regnar eller när det känns motigt tänka på och komma ihåg min strid för att ha nått dit... Jag bara hoppas detta blir verklighet...

Till dess vill jag pusha för en blogg som jag finner både väldigt underhållande, läsvärd och inte att förkasta tankvärd när det gäller det här med hästar och det jag vill hålla på med... Nämligen herr Henrik Fitinghoffs blogg Hästfunderingar , Här har jag både skrattat så tårarna rinner samt blivit förbannad över hur krångligt en del gör det för sig... Tack Henrik för många läsvärda inlägg :)

Nä nu ska jag sluta älta framtiden som jag i nuläget inte kan göra mycket mer åt än att vänta ut...
Ha det bra därute och alla som på något sätt påverkar mitt liv: Ni är värdefulla för mig och den jag är och kommer att bli... TACK :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar