19 sep. 2012

Klicker... äntligen...

Måste bara lägga in ett litet kort inlägg för jag blir så himla glad :)

Igår efter att i två år med jämna mellanrum så helt bara sådär plötsligt förstod Ruby att klickern inte kommer äta upp henne utan faktisk resulterar i godis... Wiiiiiiiiiii :)

Jag har ju alltid klickertränat alla mina djur men den enda som någonsin reagerat negativt på detta är just Ruby... Hon har, trots att jag vet vad jag sysslar med, blivit mer och mer skeptisk för varje klick och vill efter 3-4 klick inte ta belöningen... aka godiset. Jag har aldrig varit med om dess like och har helt enkelt behövt lägga ner och försöka efter ett tag igen... Samma resultat 3-4 klick och sen -Nej!!!

Men jag tror mig även veta svaret som är väldigt enkelt när man tänker efter... Hon mår äntligen bra i sin mage och det gör att hon är mer intresserad av mat och att äta :)

Så nu jäklarns ska det klickas och äntligen får jag min älskade positiva förstärkning som jag längtat efter!!!

Passade även på att testa Mistral som är en härlig 18-årig herre... och han fattade ju direkt ;)

Ni som undrar hur och varför :) Här är några länkar...

Klicker FB

En video :)


En till :)





Ha en underbar kväll därute... jag ska fundera på vad jag ska klicka in på Ruby först :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar