22 mars 2012

Varför Hackamore, snafflebit, two-rein och bridle, Les förklarar...

Detta korta inlägg riktar sig mer till er som inte är så insatta i Vaquero filosofin hur man utbildar en häst från unghäst till färdig stånghäst... Och till alla er som inte alls håller på med western men undrar vad fasen jag pratar om ibland :)

Då det finns en levande legend som förklarar det här mycket bättre än vad jag gör så lämnar jag ädmjukt över till Les Vogt och hans introduction to two-rein... Jag kan varmt rekommendera er att leta reda på så många klipp ni bara kan och ta till er hans kunskaper och filosofier... Jag har själv aldrig fått förmånen att rida för honom men Per för hans tänk vidare och tack vare honom får jag ta del av det... Men en dag då jäklar ska jag se till att få träffa Mr Vogt in person :)

Se, lyssna och njut...




Ha en bra dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar