22 jan. 2012

Effektiv söndag...

Japp, idag har jag och är och kommer vara fruktansvärt effektiv... hehehehe... som en trisslott, ibland bara händer det :)

Pro-Tektion
Började dagen med att skjutsa Olivia till ishallen för konståkning och på med skridskor, medans hon åkte körde jag till stallet och släppte ut Ruban, hon började dagen med blandade småhopp ut till hagen och ett par vändor quarterrace a la bronco style... avslutade det hela med att rulla sig i snön två gånger och sen ett quarterrace till... suck... men tur att hon packar in sina bakben i iskall kyllera iallafall ;) Hon är lite för pigg för sitt eget bästa...

Sen tillbaka till ishallen hämta Olivia, förbi ICA Maxi för att hitta en overall, REA, ingen i rätt storlek, tillbaka till stallet, mocka, packa mat och fixa inför insläpp.

Smart nog bjöd jag in mig och Olivia till lunch hemma hos fam Amundsson för några dagar sen så ut till Larum för en smaskig och trevlig lunch, där fanns nu en spännande medicin till Rubans mage som jag skrivit om tidigare... Pro-Tektion... Ska bli väldans spännande att se om den funkar.. Jag hoppas verkligen det!!!

Efter lunchen svängde vi förbi Bergåsa och plockade upp en kompis till Olivia, hem slängde in en maskin tvätt... och nu om en halvtimme 15.30 är det tvättbyte, upp till stallet, in med häst, tvätta häst, ge medicin, och fodra middag...

Sen ska vi ta en sväng till Tromtesunda och lämna tillbaka en sadelgjord jag råkade få med mig i flytten, hämta min tömkörningsgjord som jag glömde... Tänkte faktiskt ge mig i kast med tömkörningen igen... Har hört ryktas om att Anders Eriksson ska komma till KLRK för att hålla kurs och jag tänkte nog försöka vara med där, så det är väl bäst att öva lite först :)

Så här kommer det väl se ut hemma :)
Ska bli skoj att säga hej till Anneli och familjen igen och sen ska Olivia bli med hamster idag... hehehe... det var Ajje i ett svagt ögonblick mitt i en Happy hour på Koh Lanta som lovade henne att hon skulle få överta den... Tycker själv att det ska bli lite skoj med en råtta här hemma ;)

Hem med kompis och hamster, avsluta tvättandet och sen är det nog dags för att kolla på filmen Warhorse... Har hört talas om den och är lite nyfiken på vad det är :)

Eller så kommer jag youtuba tömkörning...
Och då kommer kl inte ens vara 20.00...




Imorgon är det dags att åka till Karlshamn och jobba, ska träffa en ny klass så det blir spännande :)

Saaatan vad speedad jag är... vad var det i kaffet Thomas???

Ha en underbar eftermiddag därute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar