18 juni 2011

Tävlingsdebut!!!

Tjohooooooo!!! För två månader sen trodde jag inte detta skulle vara möjligt i år... Men för en månad sen kunde jag så smått se resultat... och idag så är Ruby så bra i hull och kropp att vi faktiskt kan ut och göra en debutstart :) Sååååååååå skoj!!!
Jag red en sväng igår och hon känns superfin, visst vi har inga byten än ;) tar lite längre tid än en knapp vecka att lära in... men jag får helt enkelt göra avbrott och fatta ny galopp... Men i övrigt känns hon super.
Hon kommer säkerligen att ha en hel del att titta på och koncentrationen kommer nog vara lite sämre men skit sak samma. Vi ska bara ut och rida två reiningklasser och därigenom få lite positiva erfarenheter.

Målet idag är att hon skall gå in på banan, åt rätt håll ;) och sen så gott som möjligt följa mönstret... Hur det går får vi se :) Sen är det stora målet bara att vara på tävlingsbanan och se på det som händer.

Idag är det ju Fun Run som är vår klubbs största tävling för året, förutom att tävla lite själv ska jag vara speaker... Något som är riktigt roligt, framförallt på just den här tävlingen. Det är mycket fartgrenar och jag har lyckats knåpa ihop lite spellistor med både bra musik men även lite hysterisk musik till räjsgrenarna :)

Nä nu måste jag hoppa i kläderna och dra till stallet...



Ha en underbar dag därute och har ni tid kör förbi Johannishus och EWR:s ridcenter och titta på oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar