21 mars 2011

Tics och hjärnblödning...

På träning så blir det väldigt uppenbart med alla små dåliga vanor man lägger till sig med när ingen står och tittar på en hela tiden... Tydligen har jag börjat dansa fågeldansen när jag galopperar... kanske tror jag undermedvetet att gången blir luftigare...hahaha... Sen alla andra saker som helt plötsligt inte funkar typ samlade stop i vänstervarv sitter klockrent...men samlade stop i högervarv... ja där har jag helt plötsligt glömt bort hur man gör... suuuck blir så trött på mig själv :)

Nåja det är bara att försöka smälta alla input och sen sortera upp dem och försöka sätta dit dem en och en... Låter kanske simpelt men det handlar ju hela tiden om timing och timingen är en 1/8 dels sekund från tanke till handling... Ibland rasslar det ju inte riktig till så snabbt...

Jag har fått några bilder på mig och Ruban och jag kan ju bara konstatera att just nu ser hon ut som en liten lurv... långhårig och lite trasslig :) Men jag vet att under den långa, spretiga vinterpälsen, som tack och lov har börjat släppa, gömmer sig en svan!!!
Så otroligt mjuk i sina rörelser när hon flyter fram...
Ju mer jag håller om och "trycker på" henne desto mer tar hon i bakifrån och rundar sig i fram. Kolla in hennes påskjut!!
 Jag är förundrad över hur sverän hon är denna lilla häst, visst jag är partisk och visste att jag fått en bra häst... Men efter helgen har jag återigen fått inse att hon är så mycket bättre än jag någonsin kunnat ens drömma om... Det finns verkligen inga begränsningar i hennes fysiska förutsättningar och den motorik, balans, mjukhet och styrka som hon redan visar slår mig med häpnad gång efter gång :)
Här travar hon på framåt med bra påskjut :) I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV RUBY!!!
 Hon valde själv ibland att gå in i en spin... från galopp... inte för att det var svårt utan just för att hon kan :) Sen gick det banne mig knappt att få ur henne ur spinnen innan hon gjort den bra... Det är en riktigt liten perfektionist!!!

Det är såååååå himla häftigt med en häst som bara säger JA JA JA hela tiden....

Tack Per, Johanna, Jolene och William för att jag fick äran att förvalta denna fantastiska lilla Rubin!!!

Over and out :)

Ps det är Mia som tagit bilderna och jag tackar så mycket för dessa :) Tack du fantastiska människa!!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag tar risken att va tjatig, var har du hjälmen?
    Hjärnblödning är precis det du kan få om ditt huvud blir mosad av en häst på 450 kg, det räcker att du trillar av och hamnar lite oturligt på en sten. Du ligger mig alldeles för varmt om hjärtat för att jag ska kunna nonchalera det hela. Skulle du få en hjärnblödning kanske du aldrig mer kan rida din underbara RUBY eller träffa din familj och vänner igen.....

    SvaraRadera