31 okt. 2010

Middag med goda vänner...

Igår var vi bortbjudna till goda vänner på middag. Det var helt suveränt att få åka till någon och sätta sig vid dukat bord, framförallt nu när vår lägenhet ser ut som ett skrotupplag...hehehehe.... Den här middagen har vi försökt få till i ett halvår nu och det är helt otroligt hur många gånger den har blivit inställd... Magsjuka, brutna nyckelben, förkylningar osv... Jag tänkte på det innan vi åkte att om den blivit inställd igår igen så hade vi typ fått vänta till efter nyår...  Maten var skitgod... fast jag var duktigt skeptisk när jag såg att det skulle vara spenat i den... Tycker inte om varm spenat... Men detta var en kycklinggryta med spenat, soltorkade tomater och massor av vitlök...mums!!!

Det är härligt med riktiga vänner, de där som man inte måste ha dåligt samvete för att man inte pratar med varenda dag utan när man väl träffas så är det som att fortsätta från igår. Jag tycker det är sååååå himla jobbigt med de människor där det ska bjudas igen bara för att och om man inte bjuder på alla kalas så blir man utestängd från alla andra happenings... Jag förstår det inte!!! Jag tycker att vänskap är vänskap och vissa perioder i livet så har man bara inte den tiden eller orken att vara social...

Oj vad många tankar det blev om det, men det var en sak som vi kom in på igår det där med småbarnstiden :) Att just nu så hinner man lixom inte riktigt med sitt sociala liv som man hade innan... För mig handlar det dessutom att jag har andra saker som jag vill göra... Typ Ruby :) Med tanke på att vi inte har någon släkt speciellt nära så det där med barnvakt är ingen självklarhet. Inte för att det gör något, Olivia är i stort sett alltid med mig, jag tycker inte det är besvärligt men visst måste jag ju anpassa mig efter henne. Om hon ruttnar ur i stallet så är det ju bara att packa ihop och åka hem...
Dock har jag haft en otrolig tur att det finns en jämnårig tjej i stallet och de kommer superbra överrens för det mesta :) Ni vet ju hur flickor är...

Nä, det jag ville få fram var ett STORT tack till familjen Kullberg, för en underbar middag i trevligt sällskap... och att det där får vi göra om...snart... :)

Nu ska jag tömma vår gamla kyl och frys och sen mer plock i skåpen och sen, sen ska jag faktiskt ut och rida en sväng idag :)

Ha en underbar första november alla därute :)

2 kommentarer:

  1. Jag vet att tiden går fort. men vi har en dag kvar i oktober som vi måste klämma in.... Men visst ska vi ha bra hela november. då är det verkligen mörkt o grått.. puss på er, hoppas köket blir som ni önskat er.

    SvaraRadera