31 aug. 2010

Maj 2010


Igår målade jag naglarna på gammalt heder...

img_0153 (MMS)

Igår målade jag naglarna på gammalt hederligt sätt... Med nagellack... Shit vad det suger, det tar en evighet att torka och sen blir de fula direkt :( Nä tacka vet jag akryl, gelé och uv lack :) Måste ändå göra om dem i nästa vecka då vi ska på bröllop... Man måste ju ha fina tassar då ;)

Redan fredag...

Shit pommes vad denna veckan har gått fort :) Igår så hände massa roliga saker. Först var vi på Olivias dagis för dropin frukost och en liten teater som kidsen spelade upp...såååå söööta var de. Sen bar det av till Olivias skola, Montessori där hon ska börja 0:an i höst, för en kick off och introduktion av klassen och lärarna. Det blev pyssel för både små och stora, läs alla blanketter som skulle fyllas i... Vi fick äta lunch i deras restaurang och sen var det dags för lite utelek. Olivia verkade trivas som fisken i vattnet och hon ville inte riktigt åka därifrån :)

Jag hann inte mer än in på jobbet förrän det ringde i telefonen och jag fick ett erbjudande om att hjälpa till att guida runt lite i Karlskrona...på engelska :) Tjohoooo sa jag och kastade mig iväg till Marinmuseet där Anneli och Todd mötte upp...Hahahaha det var riktigt skoj och jag lärde mig massor med nya ord typ galjonsfigur= figure head, repslagarbanan = rope runway... jolle = jolly boat osv älskar när jag inte kan ord... det är en utmaning att försöka förklara och trassla sig runt i språket :) Sen har jag märkt att jag är som en trög gammal dator i mitt ordförråd ibland...haha... vissa ord bara ploppar upp och jag hade ingen aning om att jag kunde dem... och vissa ord tar det typ 20 minuter innan hjärnan har ens kommit till rätt bokstav, men oftast kommer ordet efter en stund, det är fascinerande saker de där hjärnorna :)

Sen har det kommit upp lite saker som jag har fått tagit stora beslut om :) Men jag har tagit beslutet och det kommer bli bra fast väldigt sorgligt oxå...
Jag har ingen lust att gå in på detta just nu men jag kommer förmodligen skriva mer om det i helgen eller nästa vecka, det är saker som kommer röra andra människor och jag vill hinna prata med dem först :)

Nä solen skiner ute och löööööööve is in the air här på skolan och alla nya små kärlekspar gullar framför mitt fönster :)


Här är resultatet av våra duvors ansträngn...

img_0151 (MMS)

Här är resultatet av våra duvors ansträngningar , ett bo på balkongen... Riktigt så söta tycker inte jag att de är så jag vill föda upp dem på min balkong ;) Olivia var överlycklig och studsade runt och sa: Jippie! Vi ska få fågelungar!!! Nja, sa jag, jag tror att de blev ivägskrämda nu... Sen stängde jag glasrutorna på balkongen. Kanske lite elakt men jag vill inte ha massa duvor på balkongen... Även om Olivia önskar det:) Ha en bra dag där ute.


Si-leden...

Är något som både människor och hästar har...eller ja till och med alla ryggradsdjur...hehehe... jag kanske inte behöver göra mig dummare än jag är :) Idag har vi haft en Håkan Lundell ute i stallet och behandlat våra små sötnosar...eller ja, Bosse försökte på sitt vanliga kärleksfulla sätt äta upp honom.... LÖÖÖÖÖVBIIIITES :) Jag har hela tiden sagt att han sitter fast i högra Si-leden och det var rätt :):):):) Håkan fick loss honom och nu ska det bli väääldigt intressant att känna hur han rör sig i helgen. Imorgon och på torsdag ska jag tömköra honom och sen på fredag skall han ridas i skritt och trav :)
Här är länken till hans sida :) http://www.hakanlundell.se/

Så idag har varit en bra dag nästan hela dagen....

Ibland så undrar jag i mitt "stilla" sinne hur en del hanterar det här med häst... Alltså, vi har att göra med typ 500 kg muskler och egen vilja som helst vill bestämma själv :) Alla ni som läst min blogg vet att jag inte tycker att man ska vara elak mot hästar och hålla på att piska och på andra sätt kuva dem...men... att inte berätta för dem vem som är flockledare eller som en väldigt klok tränare en gång sa till mig: It´s like dancing, you need to be two to get perfection but you lead the dance, det är i mina ögon lika hemskt som att behandla dem illa genom att spöa upp dem... Då blir de osäkra på hur de skall förhålla sig mot människor och så börjar de behandla oss som hästar... Jag vill inte bli uppfostrad av en häst!!! De både sparkas och bits när de gör upp och jag som väger 60 kg har inte en chans mot en kuse på 500 kg med järnskor och jäkligt stora tänder, dessutom springer de fortare än jag och är tio gånger starkare än mig. Så hur blir jag då deras ledare och varför är det så viktigt?

Ja detta har det ältats om otaliga gånger och det finns väl egentligen bara en regel, fostran av en häst är 24/7 alltså alla tider alla dagar på året. Tyvärr tycker jag att många borde sälja sin häst och köpa en My Little Pony istället. Då kan man ha rosa grimmor och rosetter till förbannelse, gulla med dem och prata bäbisspråk så mycket man bara orkar...utan att utsätta andra människor, typ min dotter för fara. När man ser sin "lilla" 500 kg häst som en My Little Pony och tror att denna är det snällaste som går på fyra hovar och aldrig skulle göra något ont, ja då är det dags att byta ut den mot Starsong, Cherry pie och allt vad de heter :) En annan klok tränare sa angående hästhantering att: Du måste göra det som krävs men inte mer. Kloka ord och efter nästan 30 år av hästeri tycker jag att det stämmer mer och mer, tyvärr ser jag att detta efterföljs mindre och mindre. Folk gullar med sina hästar som om de vore bebisar och gud nåde den som inte accepterar att bli kliad på eller översprungen... eller??? Lilla hästen, inte klia så hårt på matte, jag ramlar omkull... Nä lilla hästen inte springa över mig, jag bestämmer...eller jo visst kan vi gå ditåt. Lite som när man har en valp som hoppar upp på nån... Jag har såå många gånger fått höra, nä men det gör väl inget om hon hoppar upp på mig hon är ju så liten och söt... :O Mitt svar: Får alltså min hund hoppa upp på dig om ett år när hon väger 45 kg har rullat sig i hästskit och du har din nya vita ullkappa på dig??? Samma sak med hästar, det gör väl inget den här gången... Nä kanske inte just den gången men tar man inte igenom den lilla grejen den gången så gör kanske hästen om det med min dotter... Ojdå, hon vägde bara 20 kg och blev helt plötsligt mosad upp i väggen...ojdå, min häst som är sååååå snäll mot barn!!! Det har aldrig hänt förut... NÄÄÄ, ditt pucko det ska inte hända ens en enda gång om man får ta igenom olater när de inträffar. Då kommer inte någon bli mosad eller ännu värre råka riktigt illa ut typ bli översprungen och få en hov i magen så hon/han dör.

Varför detta inlägg? Jo i min värld är hästvärlden väldigt svart och vit, jag bestämmer, hästen följer. Enkelt koncept och då borde det inte bli fel...hahaha... självklart blir det fel och missförstånd men basregeln är ändå, jag bestämmer, jag leder flocken och det ska jag inte behöva ta strid för... Men tyvärr tycker inte alla som mig och då är det ju lätt att hamna i konflikt med dessa... Därav inlägget :)

Nä nu ska jag njuta av kvällen :) Ha det gott alla där ute


Turturduvor... Har vi på våran balkong jus...

img_0149 (MMS)

Turturduvor... Har vi på våran balkong just nu ;) Så söta men jag hoppas att de inte skiter... Hahaha... Nä nu ska jag ut med hund och se är det jobb som väntar ha en bra dag där ute :)


Bjussar på en till...

Har en bild till från studion förra helgen som är bra tycker jag :)
Som sagt det finns några till men jag tänker inte dela med mig av dem än :)


Ha det :)


Finns i sjön...

Ååååh vad härligt nu har vi äntligen sjösatt båten :) Vi har en liten Ryds med en 30 hästars motor på som vi brukar tuffa runt öarna här i Karlskrona på sommaren. Det är sent i år men vädret har ju inte direkt lockat för att få i den snabbt. Förhoppningsvis kommer sommaren nu så man får njuta lite. Detta är en av anledningarna till att vi bor i lägenhet faktiskt. På sommaren vill vi bara njuta när det är fint väder och inte ha en massa måsten, som tex klippa gräs eller måla hus eller annat som hör till. Vi vill bara ta vår lilla Pärla och tuffa ut till en ö, med lite mat och dryck och bara njuta!!! Vi har ju faktiskt en jätteträdgård, hela Karlskrona skärgård :)

Helgen har annars varit en sån där helg som bara säger swish och så är den slut... Men det har varit übertrevligt med Fia och familj här... jag tror allt att jag kanske kan få hit dem på nån mer visit och kanske till och med lite längre så de hinner se mer av staden. Karlskrona är fantastiskt fint och framförallt på sommaren då den liever upp.

Nä nu ska jag plocka ut Olivia ur duschen och sen är jag sugen på en film ikväll...
Ha en mysig kväll alla där ute och ta hand om er.


Finbesök... Idag har vi njutit av vackert ...

img_0144 (MMS)

Finbesök... Idag har vi njutit av vackert väder, fast lite kallt i luften fortfarande, och vårat finbesök från Börstig ;) Fia, Richard, Ida, Sanna, Lucas och bebisen Eliott. Det har verkligen varit mysigt och Fia har fått rida Bosse en stund :) Jag tror jag fick godkänt på skicket han är i nu... Och det är ännu en månad lite drygt innan han ska hem igen... Så lite till hinner vi trimma :) men nu ska jag gå och lägga mig för idag. Godnatt alla där ute, kram!


Med min fantastiska, väldigt gravida vänni...

img_0140 (MMS)

Med min fantastiska, väldigt gravida vännina Evelina
>


Första lunchen på uteservering... Nice:)

img_0138 (MMS)

Första lunchen på uteservering... Nice:)


Fotoshoot i studion...

Här är några smakprov på det som togs i torsdags i studion. Jag hade två ombyten men det ena är hemligt än så länge, det är kläder som jag ska ha på bröllop den 5 juni :) Men jag lägger ut några sen efter det.

Det blev tre svart vita idag... Kanske kommer det några i färg oxå.

Ha en underbar dag därute... Idag skiner solen och faktiskt så är det lite värme ute :) I LIKE!!!


Måste dela med mig av...

Goddag alla underbara människor där ute :)

Jag har två klipp jag bara måste dela med mig av...

Klipp 1:



Jag tror jag vet vilken ryttare som tycker det är roligast att byta häst... :)

Klipp 2:


SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Ha en underbar dag...


Jag ger aldrig upp...

Ibland måste man rannsaka sig själv om vad som är viktigt här i livet. För mig så är det att få hålla på med hästar. Kanske låter som en världslig sak eller som ett ilandsproblem. Helt ärligt det skiter jag i, jag mår inte bra om jag inte får göra det. Så därför har jag bestämt mig för att göra det som krävs för att få hålla på med hästeriet. Hur det ska gå till? Jag har en idé och om den funkar så jäklarns ska första vinsten gå till mitt hästeri... Egoistiskt? Ja förmodligen men jag har faktiskt lärt mig att vara det ibland. Just nu är det ett stort hål i mitt hjärta för att hästeriet upphör när Bosse åker hem... Inte för att han åker hem utan just för att det är finito... No more mocka skit, no more rida som om man stulit hästen... No more bubblande lycka som man bara måste skrika ut... Och det gör ont!!!
Min mamma har alltid sagt att jag går genom gråsten om jag vill något tillräckligt mycket, så ja, det är väl bara att plocka fram detta nu för annars kommer jag vara en skugga av mig själv i slutet av Juli.
För ett och ett halvt år sen var jag olycklig och tyckte inte längre något var kul, jag pratade även med några kollegor. Just för att jag inte visste varför jag var det. Jag visste inte själv vad jag saknade men livet kändes bara kass och jag kunde inte hitta glädjen i det jag gjorde... Det var hemskt, jag är ingen negativ människa och jag vet att jag är stark och kan ge så otroligt mycket energi till andra men just då kunde jag inte det, det fanns ingen energi kvar. Jag vill aldrig mer sugas ner i det svarta hålet igen där ingenting är kul längre. Tack vare Facebook fick jag kontakt med Fia och fick chansen att komma upp och rida en vecka. Då insåg jag vad det var jag saknade...hästarna!!! Jag fick ny energi och helt plötsligt kunde jag se världen i färg igen. Sen har det varit två personer till som gett mig chansen att finna mig själv igen, Gitte som hjälpte mig hitta Anneli. Ni tre kvinnor har gett mig så oändlig mycket mer än jag själv förstod att jag behövde och jag hoppas att jag en dag ska kunna ge tillbaka något. TACK!!!

Men som sagt, life is a bitch and then you marry one...so bring it on, I´m ready to fight.
Jag kommer slåss med näbbar och klor för att få göra det jag älskar mest av allt, det som får mig att vara den jag är och må bra!!! Att inte lyckas är inget alternativ... Då kommer jag försvinna...

Nä nu ska jag gå och sova för att vakna upp till en ny dag med nya möjligheter att hitta lösningen på mitt dilemma...enoungh dow to show...

Godnatt där ute, ta hand om varje chans livet ger er för ni får förmodligen bara en... :)

På Bökeberg... Med brudarna på Spin n Win...

img_0132 (MMS)

På Bökeberg... Med brudarna på Spin n Win och kollar in boysen ;) Alltså Cody, Eldorado och Nic... Hade inte tackat nej till en ridtur på nån av dem ;)


Till alla er...

Som inte tror på mig eller det jag gör...
Som hoppas på att jag ska göra bort mig...
Som underskattar och har underskattat mig...
Som inte uppskattar mina nära och kära...
Som behandlar mig eller andra som skit...
Som är bara elaka mot allt som är levande...
Som tror att ni kan trampa på mig...

Till er har jag följande hälsning...


Jaaaaaa Jipiiiieeeee!!!

Äntligen har jag lite framgång i regelträsket från USA!!! Jag kommer få tävla en koklass på Chappen :) Svenska Reined Cowhorse Assosiation som är en underklubb till den Amerikanska varianten har infört en ny klass Rookie nonpro. Jag ringde till en styrelsemedlem och frågade om jag fick rida Bosse i nån klass trots att jag inte äger honom. Hon svarade att den frågan faktiskt aldrig kommit upp så hon skulle fråga de andra i styrelsen. Styrelsen kom fram till att i och med att de ju vill att folk ska bli intresserade av deras gren så vore det ju dumt om man inte fick testa på den... TJOHOOOOOO vad glad jag blir :) Det ska bli så fantastiskt skoj att iallafall få rida en liten koklass med Bosse :)

Så här glad är jag idag :)


Överraskningar...

Tänk att det kan vara så kul att överraska någon :) Och tänk att det är så himla svårt att vara tyst om det innan man överraskar... :) I och med att jag inte har en aning om vem som läser min blogg så kan jag inte alltid skriva ut allt, tänk om den man vill överraska skulle läsa om sig själv och fatta det...hahaha jag är värdelös på att hålla hemligheter i vanliga fall men nu när jag skriver på bloggen utan att egentligen ha en aning om vem som läser inser jag att jag är ännu sämre nu. Dock spelar det ingen roll för den här gången klarade jag att både vara tyst och inte skriva så överraskningen funkade klockrent :) Vilket visade sig vara klokt då huvudpersonen avslöjade att hon kikar in här ibland :) Välkommen! Vad kul att du roas av mina knäppa upptåg och skriverier :) Kram till dig...

Igår så kidnappade vi en vännina som är en blivande brud för en eftermiddag/kväll med bara tjejmys. Det var jag, min svägerska och kusinerna som planerat en liten mysmöhippa. Några vänninor kunde inte vara med pg a alldeles för långt avstånd, typ Göteborg :) Hur som helst var det bara sååååååå mysigt och de tre andra tjejorna hade fixat med mat och dryck så allt jag behövde göra var att hämta den blivande bruden, plocka med mig nagelgrejor och dyka upp hemma hos kusinen.
Hon och hennes sambo bor i ett helt fantastiskt hus, det är från typ 1800-talet och känns som en gammal huvudbyggnad, alltså stooort och sådär helt fantastiskt vackert, första gången jag var där så höll de på att skyffla ut jord som låg under golvet. Men nu är det helt underbart, modernt fast de har bevarat den lantliga charmen. De har hållit på i tre år nu och jag beundrar deras tålamod och engagemang. Även trädgården är helt enorm med tllhörande å som porlar och typ två fotbollsplaner av en gammal romantiskt trädgård med träd och allt man kan önska...

Åter till möhippan, vi ville inte dra ut den blivande bruden på löjligheter utan valde att bara mysa med massage, lunch, bubbel, bastu, skitsnack och massor med annat mys. Alltså precis som en möhippa ska vara ett mysigt minne för livet där den blivande bruden känner sig ompysslad och får vara i centrum. Det är ju trots allt en av hennes viktigaste dagar i livet och att då försöka förstöra eller att förödmjuka henne skulle jag/vi aldrig drömma om att göra...

Jag vill iallafall tacka alla inblandade för en helt underbarkväll och nu får vi baske oss se till att vi gör om det även om ingen är på g att gifta sig inom det snaraste :)

Nä nu ska jag försöka få tag på hovslagaren och fixa till Bosses bakfot, han lyckades slita av sig den mitt ute i skogen igår då min fantastiska hästtjej red.... Klanthäst :) Det är såå typiskt honom, han lyckas verkligen med det som ingen annan häst gör, fast han är underbar... Men Malin gjorde helt rätt hon satt av ringde efter hjälp och tack vare det blev han inte mer skadad än lite öm i den foten.

Ha en underbar dag därute och ta hand om era nära och kära <3


Helgen är här...

Tjohooooo :) Nu är det helg. Idag har kidsen i skolan haft lådbilsrally, det gick bra och ingen kraschade... En del av konstruktionerna lämnade en del att önska..hahaha en bil får man välja mellan att styra eller bromsa. En annan så ramlade bakhjulen av efter två race och på vägen hem ramlade även framhjulen av... Men både de och jag har haft fantastiskt kul i detta projektet.

På lördag ska jag och några till åka ner till Bökeberg för att kolla in deras stora tävling Spin and Win, sista klassen är en koklass med 5000 dollar i pris :) Så det blir nog bra drag och duktiga ryttare. Jag ska sitta på läktaren och bara ta in och lära hur man ska och inte ska göra :) Förhoppningsvis kommer jag få rida en Cowhorse klass på Chappen, återigen är det de förbannade Amerikanska reglerna som sätter käppar i hjulet. Men jag har mer eller mindre ansökt om dispans för att få rida Bosse en klass där nere. Vi får väl se om det går igenom eller inte :)


Nä nu kom min älskade man hem så nu ska jag umgås med honom.

Ha en bra kväll där ute.


Helgen som gått..

Har inte hunnit skriva om helgen som varit...Jag har varit alldeles för inne i min spinn/slidestoppbubbla :) Tror dock att mina stackars kollegor börjar tröttna lite på att höra om slides, plates och annat hästsnack som de flesta förmodligen inte egentligen förstår ett smack av...men det skiter jag i...hahaha... ni får stå ut för jag är sååå lycklig just nu :)

Vi har varit uppe och ridit i helgen hos Pär Larsson, det har verkligen varit sååååååååååå kul!!! Bosse har varit helt fantastiskt och numera är han en häst som bara säger ja, Ja, JA!!! till allt som jag ber om. Tänk, på bara 7..nej egentligen 6 månader har jag och han utvecklats enormt. Pär sa att han aldrig sett honom så fin och musklad... Jag blir så himla stolt över mig själv för att jag, lilla jag har lyckats med detta. Att detta ens är möjligt är ju tack vare Fia som lånat ut honom till mig och Anneli som bara skrek; åk och hämta honom jag fixar stall och hjälper dig. Tack ni två!!! Nåja åter till träningen, för första gången fick jag känna på hur det är att ha en trimmad Ferrari :) Vi slidade och spann som om det brann i svansen på Bosse.

Jag har skrattat denna helgen så tårarna runnit åt mina misstag men även jublat högt åt våra framgångar. Den lycka jag känner när jag och Bosse är ett går nog inte att beskriva, men det bubblar i magen och jag vill bara skrika högt av glädje...jo ett och annat Yihaaaa slapp ur mig... det går lixom inte att hålla det inne när lyckan är så total :) När man känner att man kan rida som om "man stulit hästen" och från det be om ett stopp och Bosse bara trycker ner bakdelen och glider in i en slide med hela kroppen, ja då vill man bara göra om det igen och igen.

Jag satt i en snabb och centrerad vänsterspinn och Pär sa: Ge vänsterskänkel och kom ur spinnen i vänstergalopp. Yes tänkte jag och satte mig tillrätta för en galoppfattning, tryckte till med skänklarna och Bosse svarar: Javisst, jag kan spinna fortare? Och sen tryckte han in rumpan, lutade sig till vänster och tryckte ifrån...SHIIIIIT farten ökade till det dubbla, Hjääääälp jag åker aaaav!!! Bosse bara ökade farten i spinnen varv efter varv, i förbifarten ser jag Pär som inte får fram ett ljud för han skrattar så mycket, på läktaren sitter bla Fia och Anneli och skrattar så de håller på att ramla ner... Jag börjar givetvis oxå skratta åt denna totalt underbara häst som försöker ge allt och lite till. Sen hör jag Pär... Galopp, framåt, tryck till...Japp jag tryckte och Bosse ökade ännu mer....Jag ropar: Det går inte han sitter fast... Varpå både jag, Pär och alla andra börjar skratta ännu mer... det är inte lätt att försöka hinna med i en spinn som går i 180km/h när man skrattar så man gråter...Bosse fortsätter typ 5 varv till och till slut får Pär fram: Säg wow.... Jag som fortfarande asgarvar försöker få fram ett wow... det tog nog bara 3 varv till... Men till slut får jag fram med ett pip...wow Bosse... Givetvis som den gentleman han är tvärstoppade han och stod där och var helt nöjd med sig själv och sin insats :) Jag kunde inte göra annat än att krama om honom medans jag torkade bort mina skrattårar :) Han är verkligen underbar. Dock kan jag säga att jag var bra snurrig i skallen i flera minuter innan min hjärna slutat snurra.
Han gjorde bara helt rätt, sa Pär, jag bad egentligen att han skulle spinna bättre och det gjorde han med besked. Pär trodde inte heller att han skulle växla upp tre växlar utan vi blev helt enkelt utklassade av Bosse :) Hahahaha!!! Sådan var hela helgen, lycka, skratt och bara helt underbar. Pär brinner verkligen för detta och jag är så glad att jag åkte upp dit. Jag känner att han såg mig och det jag gör, inte så svenskt kanske, men satan vad duktig jag blivit på denna korta tid :) Givetvis hade jag inte klarat det så snabbt utan Bosse men ändå, det är skönt att få bekräftelse på det man brinner för och lägger ner så ofantligt med pengar, tid och kärlek i.

Jag menar vad är droger som koks eller amfetamin jämfört med detta??? INGENTING!!! Hästarna och ridningen är mitt lyckopiller och jag hade önskat att jag alltid fått hålla på med detta.
Men, men, nu hägrar iallafall en clinic och några tävlingar då jag baske mig ska sopa bana med alla som någongång tvivlat på Bosse... Nu jäklar ska han få sin revansch...
Jag kommer gråta i veckor när han åker hem och förmodligen fundera på olika sätt att kidnappa honom igen... ;) Näää, inte en chans, Fia trodde på honom när ingen annan gjorde det. Hon tror fortfarande på honom och därför förtjänar hon honom. Han kommer få ett fantastiskt hästliv med en männsika som verkligen älskar honom. Det finns många som fått äran att rida honom men inte förtjänat honom, nu är det slut med det och jag vet att han aldrig mer kommer ha det så igen. Det gör att jag med glädje och stolthet kommer lämna hem honom igen och bara vara evigt tacksam för chansen att fått lära känna Bosse.
Sen, kommer jag gråta hela vägen hem... För hur det än är, är det tufft att skiljas från en vän. Framförallt en sådan vän som Bosse som ger allt för mig och som jag litar på till 200%. Det kommer vara tomt i stallet även om det finns andra hästar där, för just han är ju inte där längre...

Nä, nu ska jag inte deppa ihop utan njuta av dagen och den tid som jag och Bosse har kvar tillsammans, det är många skratt och fantastiska upplevelser kvar och jag ser med spänning och förtroende fram emot detta. Tack alla ni som tror på mig och faktiskt hjälper mig att förverkliga mina drömmar... fast ni kanske inte vet om det själva. <3


Gammal bild på Bosse och jag i en Spin in the wild... Måste få Ajje att fota lite nya bilder så ni får se hur fantastisk han är nu :)


Tack...

Ibland möter man människor som bara ställer upp och helt plötsligt ger dig en chans i livet som är fantastisk. Dessa människor är inte många och tyvärr möter man inte dem alltför ofta. Men jag har under det senaste året mött några stycken som verkligen har gett mig chansen. Jag är er evigt tacksam för att ni berikat mitt liv genom att bara tro på mig och se mig för den jag är. Nu är det inom hästeriet jag tänker på. Det finns andra där ute som oxå ser mig och uppskattar mig för den jag är och ni är min styrka att gå vidare i livet. Men tillbaka till dessa hästänglar..:) Jag är nog som lyckligast när jag får sitta på en nytrimmad Bosse och bara känna känslan av att han säger ja, ja, ja!! Och tack vare några få så har jag nu i snart sju månader fått uppleva hur mycket detta betyder för mig och vilken lycka det är.

Till Fia för att jag fick komma upp och rida hos dig en vecka på Maggie, du intrudicerade mig för quartern
Till Gitte som vidarebefodrade mig till Anneli, och sen för att du alltid berömmer mig och tror på mig.
Till Anneli som helt galet lånade ut sin fina Paint, det var fantastiskt roligt att få visa honom väl ialla fall en gång, Han dog verkligen som en kung,
Sen tillbaka dig Fia för att du såg något hos mig som fick dig att våga lämna ut din häst till mig på lång tid, utan några egentliga referenser eller annat. Det ska bli mig ett sant nöje att få lämna tillbaka honom i det bästa skick jag kan åstakomma. Det var fantastisk skoj att du kunde komma och se mig rida honom och den glädjen jag känner när jag gör det.
Till Anneli igen som bara skrek att hämta honom nu!!! när jag fick erbjudandet att låna Bosse och sen för alla skratt och munhuggeri som vi delat, för att du är rak och säger vad du tycker även om det inte är samma som jag tycker.
Till Malin som hoppade in när jag åkte iväg och inte bara stod ut med Bosse som ibland visar sig på sitt allra bästa humör utan dessutom blev lika kär i detta skrälle som jag är.
Till Pär som på två dagar såg mig och hur mycket jag älskar detta, beröm från dig smäller högt i mina ögon för jag beundrar dig och din erfarenhet nått alldeles enormt. Du fick mig i helgen att inte bara tro utan veta att jag verkligen kan göra det här med Western om jag vill och får...
Till Bosse som gör mig till en mycket bättre människa och framförallt lär mig rida med finess...I love you!!!

Den här tiden har varit fantastisk och det är fortfarande en hel del kvar. Jag vet att jag kommer skratta enormt många gånger mer med er och att tokiga situationer dyker upp och det är tack vare er som jag får dela dessa skratt med er. För att ni alla ser mig och vad som gör mig riktigt lycklig.

Tack för det och jag hoppas jag kan ge något tillbaka någon gång.Du är den vackraste hästen som någonsin kommer trampa här på jorden, det är en ynnest att få lära känna dig, Tack!


HIPP, HIPP, HURRAAAAAAA!!!!!!!

Min älskade lillasyster fyller 15 idag

Puss gumman vi älskar dig!!!

Snart helg...

Det känns faktiskt som om hjärnan nu hunnit ikapp lite iallafall... Dock har veckan varit väldigt stressig pg a en del projekt på jobbet, 9:orna ska åka till Berlin och det har hoppat av en del i sista stund... Suck, det blev lite jobbigt att försöka få de som ska åka att inte behöva betala för de som hoppat av. Men tack vare några underbara människor och tjat så har det löst sig och alla är nöjda och glada...tror jag :) Nä man kan aldrig göra alla nöjda, jag vet...

I kväll är det återträff med förra årets 9:or och det ska bli superskoj att träffa dem igen. Det händer mycket på ett år när man är 15-16 år :)

Ha en bra dag där ute :)

jaaaaaa jag veeet...

Har inte hunnit uppdatera alls, har haft alldeles för mycket att göra... Men vi mår bra fast jag har en del i min ofrivilliga bekantskapskrets som verkar ha bränt av en del säkringar i skallen... Jag ska skriva om det snart men just nu orkar jag inte. Men fy för hur vissa kan bete sig mot dem de kallar sina vänner eller som en klok vännina sa: Med sådana vänner behövs inga fiender...

Du underbara kvinna stå på dig och tänk dig noga för hur du vill ha det!!! Du vet vad och vem jag menar.
Ni andra skulle jag personligen bett att dra åt helvete men någon är för snäll för det men hos mig har ni bränt era skepp... Fy fan för er och det ni gjort!!! Hoppas ni skäms!!! GRRRRRRRR!!! Fast ni är väl för puckade för att skämmas... :(

Nåja helgen har förutom detta varit underbar med goda vänners besök och faktiskt debuttur på sjön i söndags. Tack Carro för att jag fick följa med och se 100 tvålkoppar med segel... Det var superskoj :)

Nu ska jag sova
Godnatt alla där ute och kom ihåg var rädda om era vänner, de är mycket mer värda än pengar och annat materialistiskt skit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar