31 aug. 2010

15/8 Riktiga vänner...


Riktiga vänner...

Ni vet, de där vännerna som man bara älskar över allt annat.
Som man kan ringa halv 9 på morgonen och fråga efter vägen hem.
Som kommer hem till en och talar om för en när man sårat personen ifråga.
Som man kan ringa efter 5 minuter eller 5 år och allt är precis som det var när man pratades vid sist.
Som när man känner sig minst i hela världen efter att ha varit klantig bara ger en en kram.
Som vet att man mår dåligt fast man själv inte kan se det.
Som man själv kan säga till om man känner sig sårad.
Som man kan sitta tyst med utan att det känns konstigt.
Som både rapar och fiser när man tittar på film.
Som saknar en när man inte umgås så ofta som man brukar.
Som alltid dukar fram en tallrik om maten är klar när man kommer på oväntat besök.
Som man kan hämta egen mat ur deras kylskåp när man är hungrig.

Ja ni vet de där människorna som man har turen att träffa på i sitt liv och som man förväntar sig att de alltid ska finnas där... även om det inte alltid blir som man har tänkt sig...

Jag är så otroligt lycklig över att jag inte bara har en av dessa fantastiska människor utan faktiskt flera stycken i mitt liv.

Idag blev jag dessutom påmind av en av dessa underbara vänner hur mycket ni betyder för mig och hur lite det krävs för att säga rätt sak på fel sätt... :)
Förlåt mig för att jag var klantig och tack för att du är du, att du kommer och berättar för mig när jag är det. Vänner som dig växer inte på träd och jag är så lycklig över att du finns i mitt liv.

I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖV YA BABE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar